Fortsatt lese hele saken?
Som nevnt i forrige blogginnlegg testet jeg ut om «Les hele saken nå» ville bli mer klikket på enn «Les hele saken nå».
Da jeg hentet ut de første tallene hadde jeg bare målinger for juli måned, og da hadde «Les hele saken nå» faktisk fått færre klikk enn det mer tradisjonelle «Les hele saken». De hadde fått henholdsvis 48 % og 52 %.
Eksperimentet ble utført på forsiden nettavisen Liernett.
Juli måned var av naturlige årsaker en måned med lavere trafikk enn Liernett vanligvis har. Nå har jeg data for nesten tre måneder, noe som gir meg et mer valid resultat. Og resultatet er som følger:
«Les hele saken» har fått 50,34 % av klikkene.
«Les hele saken nå» fikk de resterende 49,66 %.
Og hva kan jeg konkludere med ut fra dette?
De to små bokstavene i slutten av lenkene har ingen innvirkning på antall klikk.
Les mer om metoden i det opprinnelige blogginnlegget